[1/3]:
2024年度夏期日本語・日本文化研修プログラム受講生登録
2024 Summer Japanese Language and Culture Program Student registration

応募期間 / Period of application : 期限なし

2024年度夏期日本語・日本文化研修プログラムを受講するために質問に回答して登録をしてください。
Please answer the questions and register to enroll in the 2024 Summer Japanese Language and Culture Program.

  • 下書きとして保存する場合、メールアドレス以外の必須項目が入力されていなくても仮応募することができます。
    If you save as a draft, you can temporarily apply even if the required items other than the mail address are not entered.
  1. * 認証コード :

    指定された認証コードを入力してください。/ Please enter the given authentication code.

  1. *

    名前を英語表記で書いてください。

    Please write your full name in English alphabets.

  2. *

    フルネームをカタカナで書いてください。

    Please write your full name in Katakana.

  3. 漢字の名前があれば書いてください。

    Please write your full name in Kanji, if you have.

  4. *

    もう一度メールアドレスを書いてください。

    Please write your email address again.

    今後も鳥取大学からの大切なメールをお送りします。確実に連絡が取れるメールアドレスを書いてください。

    Please provide a reliable email address where we can reach you. We will continue to send important emails from Tottori university in the future.

  5. *

    大学名を書いてください。

    Please write name of your university.

  6. *

    学部・学科を書いてください。

    Please write faculty and department to which you belong.

  7. *

    学年 grade

  8. *

    性別 gender

    対面参加の場合、宿泊施設の予約で必要となります。For face-to-face participation, it is required for accommodation reservations.

  9. *

    申し込んだ参加方式を確認します。(対面/オンライン)

    Confirm the participation method you have applied for. (face-to-face/online)

  1. *

    どこで、どのくらい、日本語を勉強しましたか?

    Where and how long have you studied Japanese?

  2. *

    どんな教科書で勉強しましたか。

    What textbooks did you study with?

  3. *

    日本語の試験を受けたことがありますか?試験の名前と、級または点を書いてください。

    Have you ever taken any Japanese certification tests? Please write the name of the tests and your level or score.

  1. *

    7月2日(火)午前 9:15~12:00(日本時間)のオンラインでのプレプログラム・セッションに参加できますか。

    Can you participate online pre-program session held on July 2nd (Tuesday) 9:15 am ~12:00(Japan Time)?

  2. *

    7月5日(金)午前 9:15~12:00(日本時間)のオンラインでのプレプログラム・セッションに参加できますか。

    Can you participate online pre-program session held on July 5th (Friday) 9:15 am ~12:00(Japan Time)?

  3. *

    Zoomのアプリケーションをインストールして使うことができますか?

    Are you able to install and use the Zoom application?

  4. *

    このプログラムに参加するためにインターネットにつながるPCが必要です。準備できますか。

    You will need a PC with internet access to participate in this program. Are you prepared?

     

  5. *

    オンラインで参加する時は、静かな環境が必要です。準備できますか。

    When participating online, a quiet environment is necessary. Are you able to prepare?

  6. *

    オンラインでプログラムに参加する時のインターネット通信環境は良好ですか。

    Is your internet connection reliable for participating in the program online?

  7. テキストはpdfで配布する予定です。対面参加者には印刷したものも準備しますが、オンライン参加者には送付しません。オンライン参加者はPCで授業に参加しながら、印刷をしたテキストを見ると便利です。そのためのプリンターを持っていますか。

    The textbook will be distributed in PDF format. Printed copies will be prepared for face-to-face participants, but will not be sent to online participants. It is convenient for online participants to view the printed textbook while participating in class on a PC. Do you have a printer for that?

     

     

     

  • 下書きとして保存する場合、メールアドレス以外の必須項目が入力されていなくても仮応募することができます。
    If you save as a draft, you can temporarily apply even if the required items other than the mail address are not entered.